دانستنی 2
 
درباره وبلاگ




ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 4
بازدید ماه : 760
بازدید کل : 39365
تعداد مطالب : 140
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1





F U N C L U B ツ
جدید ترین مطالب طنز و اس ام اس
دو شنبه 22 اسفند 1390برچسب:, :: 18:3 ::  نويسنده : محمد

سالگرد ازدواجتان را یادتان نمیآید؟ اشکالی ندارد روی یک زانو خم شوید به یادتان میآید. خاطرات در حواس ما قرار گرفته اند. یک رایحه یا صدا یک خاطره خیلی دور از بچگی را برایتان زنده خواهد کرد. ارتباطات بین این حواس و خاطرات آشکار یا گاهی مرموز هستند. یک تحقیق جدید به کشف این ارتباطات کمک میکند. خاطرات گذشته وقتی در حالت و وضعیت بدنی مشابه قرار بگیرید سریعتر به ذهنتان میرسد.


3) استخوان ها برای تنظیم موادمعدنی بدن میشکنند.
علاوه بر محافظت از اندام ها و عضلات بدن، استخوان ها به تنظیم سطح کلسیم در بدن نیز کمک میکنند. استخوان ها حاوی فسفر و کلسیم هستند که دومیمورد نیاز عضلات و اعصاب میباشد. اگر ذخیره این عنصر در بدن کم باشد، برخی هورمون های خاص باعث میشود استخوان ها شکسته تا سطح کلسیم بالا رود تا جایی که به یک غلظت خاص و مناسب از این عنصر در خارج سلولها برسیم.

4) بیشتر غذایی که میخوریم برای مغز است.
مغز بااینکه فقط 2 درصد از وزن بدن را تشکیل میدهد، 20 درصد از اکسیژن و کالری های آن را میگیرد. برای تامین منابع کافی برای این عضو مهم بدن، سه سرخرگ مغزی اصلی بطور مداوم اکسیژن به مغز پمپاژ میکنند. هرگونه انسداد یا پارگی در یکی از این رگ ها باعث گرسنه ماندن سلولهای مغزی میشود و موجب میشود که عملکرد مغزی در آن ناحیه آسیب ببیند و منجر به سکته شود.

 

 

 

 

 

 


7) موهای سلولی ماده مخاطی را حرکت میدهد.
اکثر سلولها در بدن پوششی مو مانند روی خود دارند که به عملکردهای بسیاری در بدن کمک میکند، از هضم غذاها گرفته تا شنوایی. در بینی، این موها به خشک کردن ماده مخاطی در حفره بینی تا گلو کمک میکند. هوای سرد این فرایند خشک کردن را کندتر میکند و باعث میشود که ماده مخاطی بالا بیاید و باعث شود که آب بینیتان بیاید.

8) دندان عقل فقط جای دندان ها در دهان را تنگ تر میکند.
سیر تکامل بی عیب و کامل نیست. اگر بود باید به جای دندان عقل بال در میآوردیم. گاهی اوقات ویژگی های بی استفاده در برخی انواع موجودات ایجاد میشود فقط به خاطر اینکه آسیبی نمیرساند. اما دندان عقل همیشه هم توسط دندانپزشکان جراحی و کشیده نمیشد. در گذشته، این دندانها یک ست دیگر از دندان های آسیاب بودند اما با رشد مغز، ساختار استخوان فک ما تغییر کرد و باعث شد که دیگر دهان جایی برای دندان عقل نداشته باشد.

9) دنیا با شما میخندد.
همانطور که وقتی کسی کنار شما خمیازه بکشد شما هم به خمیازه میافتید، شواهد جدید نشان میدهد که خنده هم تقلید برانگیز است. شنیدن خنده ناحیه مغز را تحریک به آن حرکت در صورت میکند. تقلید نقش مهمیدر روابط اجتماعی دارد. اشاراتی مثل عطسه کردن، خندیدن، گریه کردن و خمیازه کشیدن راهی برای ایجاد روابط اجتماعی قوی بین یک گروه است

10) پوست شما چهار رنگ دارد.
همه پوست ها در حالت عادی سفید کرم رنگ است. رگ های خونی نزدیک به سطح پوست سرخی به آن میدهد. رنگ دانه زرد هم پوست را تحت تاثیر قرار میدهد. همچنین ملانین قهوه ای رنگ هم که در واکنش به اشعات فرابنفش ایجاد میشود در تعداد بالا رنگ سیاهی به پوست میدهد. این چهار رنگ در اندازه های مختلف میکس شده و رنگ پوست همه نژادهای کره زمین را میسازد.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب